torsdag 14 maj 2009

Tåg

Kom att tänka på denna gamla Jakob Hellman-klassiker. Varför undrar ni? Jo, av den enkla anledningen att detta transportmedel var min flyktbiljett ifrån Skåneland. Jag hade sett fram emot 3,5 timmar avkoppling som det brukar vara men ack vad jag bedrog mig. 45 minuter på ett pågatåg var komfort var, ja låt oss säga att man inte bör stå upp och kissa på toaletten. Vagnen delades av mig, en mods-grabb som spelade "My chemical romance" på så hög volym i lurarna att hela tåget hörde, samt tre ungdomar från Klippan som försökte överrösta modsgrabben med sina mobiltelefoner och spelade "F**k the dog in the a**" med... Nej, jag ska nog inte googla det för att få reda på bandnamnet.

X2000 från Hässleholm bjöd inte på någon vidare avkoppling det heller med gastande bäbisar och örebroare. Att barn skriker kan jag lätt ha överseende med, det är liksom deras grej men att dessa närkingar inte kan lära sig att tala med små bokstäver i offentliga miljöer förstår jag inte. Men det kanske är deras grej... Phu!

Känner att skönheterna inte har fått ett tack med tyngd från ett blogginlägg så å KanonerZ vägnar, TACK! Stark mat, stark tequila och starka personlighter. Awsome!

Apropos tequila, hysteriskt roligt!

Ha det!

/M - även känd som Maco

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar