tisdag 26 maj 2009

Iceland, do I have plans for You!

Hejur,

Befinner mig just nu i den vidunderliga staden Reykavik och taggar ner lite inför hemresan imorgon bittida. Island tänker ni, landet som gett oss Björk och Sigur Rós men inte så mycket mer i musikväg. Fel! Även Emiliana Torrini kommer härifrån, men sedan är det slut. Fel igen! Kan efter mitt sökande efter den lokala musikscenen ge följande smakprov:

FM Belfast (dålig inspelning men ni känner igen texten va?), Hjaltalín, Pétur Ben, Hafdis Huld. Som ni märker är det mycket experimentell electronica på G här men jag tror jag gillar det.

Mycket namnspillning detta inlägg men en till är det värt. En av mina gamla favvosar, all-time! Har ni vägarna förbi Reykavik i oktober kan ni se alla Islands största artister plus en drös utländska också. Värt en tripp?

/Mac mha Páll

1 kommentar:

  1. Härmigt att vara på Island - Tunnan diskuterar ju en Islands-tjejresa lagom till hösten (hoppas de fortfarande är konkurshotade då, hehe.)

    SvaraRadera