torsdag 7 maj 2009

Hej Hå!

Christopher Sander som tidigare gjort musik i Ingenting (de som gjorde Punkdrömmar) har släppt en ny skiva. Skivan heter "Hej Hå!" och verkar vara vårens kap. Problemet verkar vara att få tag på den... På MySpace kan man lyssna på 5 låtar och på Vesper Records kan man lyssna på samtliga från skivan, men i upphackade låtar i bitar om 30 sekunder. Duger inte. Det verkar som om man kan köpa en digital version där men jag vill ju ha konvolutet i näven! Inte ens Vaxkupan kunde uppringa ett exemplar; det skulle kommit med dagens leverans, men icke! Typis.. Hade jag inte haft ett så tydligt mål med mitt besök hade det kunnat bli ett saftigt tillägg på min krita eftersom butiken stoltserar med mängder av skivor för 99 kr/st, nya och bra sådana också! Varning utfärdas! (..och jag gillar det)

Musiken som herr Sander bjuder på hämtar texter och melodier från bl.a. Astrid Lindgrens värld, och gör det bra. Lyssna till exempel på Mors lilla lathund så förstår ni vad jag menar. Otroligt skönt med en ny bra svensk skiva att njuta av såhär i nalkande sommartid!

Läs DN´s recension här (5/5)
Läs SONIC´s recension här (8/10)
Youtube-klipp med Christopher Sander

I morgon bär det av till Tjockisholm för lite skärgårdsliv, och på lördag Mexfest! Allt i samarbete med Socialstyrelsen och skönheterna E och S (läs deras bloggar om ni missat dem, de är minst sagt underhållande!)

Vår i Peking!

/Henrik



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar