torsdag 30 juli 2009

Rostock

så.

vad gör jag då i Rostock/Tyskland. hur går det för mig? när kommer jag hem? hur mycket väger en vattenpolomålvakt? omöjliga frågor som kräver svar. försöker förklara en del här med en drös osammanhängande meningar uppspaltade i punktform. detta är ett ärligt inlägg.

  • tyskar är precis som de brukar vara. många har magväska och alla ser ut att vara från 90-talet. radion spelar oldies-goldies med "die besten von 1970, 1980 und 1990. oväntat.
  • rostocker-pilsnern är fin, och min mini-bar är totalt utbytt mot dessa flaskor (originalinnehållet står på golvet)
  • alla min kollegor frågar hur lång tid mid del kommer att ta. jag svarar att jag inte vet, men om de bara ger mig maskinen i brukligt skick i mina händer så är det klart på några timmar. troligt att det kommer att hända? nej.
  • jag excellerar som tyskpratande tolk på arbetsplatsen. kan låta skrytsamt men tyska är faktiskt inte så jävla svårt som mina arbetskamrater verkar tro och tyskarna är lätta att förstå. om man kan tyska. en kille tyckte jag skulle få högre lön. bra idé.
  • vi äter döner kebab och märkliga croissanter dagarna i ända. de fyller skiten med ost och skinka. vidrigt. tur att lunch-kantinen serverar tysk husman. det är fan grejer det.
  • jag odlar mustasch
  • jag saknar min tjej
  • har utmärkt utsikt över stranden från min hotellbalkong där jag inmundigar min nach-arbeits-pilsner jeden tag. ibland är jag naken. busigt.
  • ingen lägger märke till min nya frisyr. märkligt. kanske snurrar inte jorden runt mig. kanske runt zlatan.
  • efter jobbet här hoppas jag få tid att åka till berlin (-de långa miiiilen...). Det är verkligen (kent ref. no 2) en favoritstad. får se hur länge jag håller hyrbilen.
  • tydligen har boysen köpt way out west-biljett även till mig. kärlek. hoppas inte Maco har hand om den. no offence. ska bli grymt.
  • vill hem till ytterligare två veckors semester.
  • nu har tydligen min chef gått på semester. vad innebär det?
  • snart ska jag ta en flytt-dag ledigt från jobbet för att flytta ihop med Luca Brasi. känns bra. snart är det fan dags.
  • är det ok att äta apfelstrudel till frukost? före eller efter jordgubbarna i så fall?
  • känns fortfarande inte helt hundra med de här mixade relexavdelningarna på hotellet där alla (alla!) är nakna. varför inte?
  • stranden är sinnes. 100-150 meter bred och fan vet hur lång. hälften är nakna. sinnes.
  • saknar Kanonerz. men det är bra. snart är det dags igen med nystart. rivstart. music quiz direkt! längtar.
  • har två enorma kuddar i sängen. enorma. en gånger en meter. sjukt mjuka och sköna. hopplösa att sova på.
  • börjar mer och mer inse att nio mil är långt.
  • anser fortfarande att belle & sebastian borde ha skrivit "an hour and a half on a bus takes a long time" istället för "a mile and a half on a bus takes a long time" i deras fantastiska boy with the arab strab. äh vafan. jag länkar in den så får ni avgöra. sov gott!


1 kommentar:

  1. När har jag nånsin tappat bort biljetter?

    Är det så att Hank ska bo med Luca på 2:a våningen? :)

    SvaraRadera