måndag 17 augusti 2009

Way Out West by Henrik af Näsvall

Ok. Ger mig i kast. Att sammanfatta mitt första Way Out Fest, jag menar West.
En festival i Göteborgs underbara slottsskog. Trots regn var den faktiskt underbar ända tills sista timmarna då gräsmattan i den mindre baren (med den trivsamt korta kön) blev söndertrampad till lermudd.. Men då sket vi i vilket! Varför? För att vi just hade sett Basement Jaxx!

Kolla in det här klippet och speciellt hur sångaren (ursäkta uttrycket) totalt kukar ur och går bananas kring 2.20 minuter in i klippet. DET VAR SÅ JÄVLA GRYMT!


Hmm jag kör listteknik istället.

Största överraskning:
1. Att lördagen var BÄTTRE än fredagen!!
2. Basement Jaxx
3. Dr. Albans entré på Robyn (personligen årets miss)

Starkaste minnen:
1. Glasvegas - Daddys gone
2. Basement Jaxx - Where´s your head at?
3. Teddybears - Punkrocker

Sjukaste:
1. Teddybears spelning och draget som var där!!!
2. Att Maco drog upp min jacka från dödens käftar efter att jag tappat den under första låten på TB.
3. Antalet telefonsamtal som började med: Var är ni?

Starka djurminnen:
1. Zorros skräckpromenad på balkongen
2. Knut ("sov" på natten. Men varför var han så trött på IFK-HIF?)
3. Maskerna som Teddybears hade.

Får återkomma med mer minnen. För mycket samtidigt. Blir blockad.

Tack alla inblandade som gjorde denna helg den bästa av helger!

ps. Stämningen/dansen/musiken på Storan platsar på alla listor!!!


3 kommentarer:

  1. ARRRGHH! STÅPÄLS IGEN!!!
    Men hur kan någon stå still och filma allt detta? Man vill ju bara hoppa.

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg innan du hoppar, fråga stjärnorna om när!

    SvaraRadera