tisdag 11 augusti 2009

Chess

Kan inte sova. Är sömnlös i Kristianstad. Datorn är rummets enda ljuskälla, ändå väljer den förirrade mammamyggan att stånga sig mot det ljusaste den kan finna i rummet; mig. Jag som legat på stranden tre dagar på rak förra veckan. Suck.

Youtubar-spotifyar och wikipediar. Började med att lyssna på Alex Schulmans välgjorda sommarprogram från SR-P1 som jag laddat ner som podcast. Där ryms bara ca 15 sekunder av varje låt och trots att många av låtarna är personliga favoriter nöjer jag mig med de korta klipp som de presenteras i. Tills jag kommer till Tommy Körberg och Anthem. Då går det inte längre. Jag stänger av Schulman och loggar in på Youtube. Jag måste få höra hela.

Mitt fönster är öppet och det regnar utanför. Ändå kommer inte rysningarna längs ryggen från kylan. Inte ens nära. De kommer från Björn, Benny och Tommy. Tommy K.

Let man's petty nations tear themselves apart
My land's only borders lie around my heart




Klickar mig vidare till den vackraste musikallåt jag känner till. På svenska blir det, för mig, starkare och mer personligt och vackra Helene Sjöholm gör den bättre än någon annan.
Ändå väljer jag att posta Elaine Paige som spelade rollen som Florence i London. Tror ni det var stort att se den på premiären i West End / London 1986? Lyssna på de sjukt snygga stämmorna efter 2.44 och njut. Bättre än såhär blir det fanimej inte!



/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar