tisdag 17 mars 2009

Blandband

Jag skulle vilja slå ett slag för den gamla goda företeelsen blandband. Alla har väl suttit med bandaren till Tracks för att få med så mycket av favvolåtarna som möjligt och så lite av Kaj Kindvalls stämma. Då spellistor i iTunes eller Spotify inte har samma livslängd som kassettband borde den moderna mostvarigheten vara bland-CD:s. Det fina med blandband är de blir som fotografier över en tid i livet då man ofta förknippar låtarna med mer än endast musiken. Häromdagen hittade jag en sådan skiva i bilen daterad hösten 2005 med låtar av bl.a.

Tegan & Sara
Breeders
Crucified Barbara
Keane
David Shutrick

Artister som av någon anledning mer eller mindre varit ute i kylan i mitt musiklyssnande sedan dess. Fantastiskt att återupptäcka dem efter några år. Vilka andra minnen som återupplevdes lämnar jag därhän.

För övrigt kan jag bara konstatera efter onsdagens quiz att man kan ta skönheterna ut ur tunnan men man kan inte ta tunnan från KanonerZ.

/MO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar