måndag 12 juli 2010

Munken in the park 2010 - Stafettinlägg!

WOOOOOHOOOO !

Så bra var årets MITP!

Ska försöka mig på en recension, en återblick, ett sammandrag, ett minne.

Fredag
Möter upp Macarena och lill-Jennie, som står lite nonchalant och småsnackar med DJ Jansson, under tältduken i ölhagen. Klockan är 15:30 och här kommer vi att tillbringa de nästkommande nio timmarna. Vi börjar som sig bör med en öl, gud vad god den är tänker jag! Den försvinner på 5 minuter. Typ. Tjejerna börjar med kaffe, jag mobbas lite. Sen hämtar vi mer öl! Och jag tar en kaffe. Gott!

Musiken då!? Magnus Carlsson är först ut för oss. Han gör det bra, väldigt bra! Bäst är Weeping Willows-låten Broken Promise Land.


Dundertåget går på härnäst och bjuder på skön Hellacopters-musik på svenska! Inte så konstigt kanske med tanke på "Strängen" som spelat i just Hellacopters. Här drar det på lite på volymen, blandade reaktioner på det! Vi tar en öl till.

Perssons Pack uteblev, men Persson själv dök upp! Tydligen i fejd med bandet. Han kör flera låtar från nya skivan, det är väldigt bra! Bortom Månen och Mars, Stenad i Stockholm (för kvällen utbytt till Norrköping) och favoriten Tusen Dagar Härifrån.



Här lämnar jag över till näste stafettbloggare; Macarena! Varsågod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar