lördag 24 juli 2010

Jonathan Johansson

Det var en härlig sommarkväll i torsdags, det var det i sanning. Och som det heter, alla var där. Och där, det är HQ:s innergård det, och den stora, stora rädslan fanns inte där på hela kvällen. Jonathan hade med sig hela bandet och bjöd på en strålande show som senast han var i stan. Mycket sympatiskt. Det roligaste under spelningen var Jonathans egna referens till "världens bästa band" Takida och deras låt Curly Sue som han tyckte var en ren stöld av Aldrig Ensam, något som Oz konstaterade för ett par dagar sedan.

Aldrig Ensam kräver ett särskilt omnämnande tycker jag. Jag tror att när vi summerar detta musikåret så kommer jag ranka den som en av de absolut bästa låtarna alla kategorier. Älskar den!

För övrigt kan jag fortfarande komma på mig att drömma mig tillbaka till den fantastiska versionen av Kate Bushs Running up that hill som de spelade på kulturkammaren i våras. Här med Titiyo. Enjoy!


/Maco

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar