söndag 21 februari 2010

Gottesöndag

Vilken skön dag! Är just hemkommen från en 90 minter lång promenad i en underbart vacker vinterstad. Gick omkring och lyssnade på Kent, tänkte på OS-guld, livet i stort och smått och njöt i fulla drag. Jag som inte ens tycker om att promenera! Stundtals kunde jag ångra att jag drack så många öl igår då jag först fick ett helt inormt skidsug Staffan. Sedan kom löpsuget och till sist även cykelsuget.


Men vad gör väl det, det var ju himla trevligt igår. Kvällen började på Black Lion Inn med vildsvinsfilé, öl och en eurodiscovariant av Sommaren är kort. USCH! Efter en mellanlandning på trädgårdsgatan och bevittnande av en helt episk 15+15 km skiathlon fortsatte aftonen på b-fabriken. Cederberg spelade bra musik på Harrysgolvet och nån tjomme med mikrofon avbröt musiken inne på det högra golvet titt som tätt. Så skevt nog var Harrysgolvet bäst igår.

Dagens promenad innebar även lite uppenbarelser angående favoritrader.

Jag ser på din ängsliga hållning, din jagade blick att det känns
Kent - Mannen i den vita hatten

Jag står kraftlös inför kärleken igen, man blir ödmjuk av kraften i rörelsen
Kent - Vals för Satan (din vän pessimisten)


Jag är smått fascinerad över alla dessa dödsfällor.

I afton kommer sambon hem! Vi ska äta gott och heja på Björn Ferry i 15 km masstart.

Alla måste titta.

/Oz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar