fredag 22 januari 2010

Friday night I´m going nowhere...

...all the lights are changing red to green.

oskar spelar på gitarren som en trubadur
annika ligger i soffan som en pacha
henrik jollrar i soffan som en 7-åring

annars?

En omtumlande kväll, på många och inga sätt. Sara blir bortrövad av X2000, tårar faller för min kind. Sverige förlorar en otroligt bra handbollsmatch mot räliga tyskar. Dricker lite vin och det känns bättre. Oskar och Annika kommer hem och vi ser tillsammans (spoiler alert!) Marcus Birro vinna På Spåret med den där flummiga, men duktiga, finskan. Pallar inte se på babbel-skavlan utan tvingar mina soffkamrater att lyssna på stoffes grymma 25-minuters remix.


Jo tack, bra.

Imorgon ska oskar simma. Han ska vara i bassängen 08.00. På måndag ringer jag, ni vet vart.
Utanför vårt fönster skyfflar människor i svarta kläder snö från vårt tak. Vilka är dessa mäniskor? Arborister? Idealister? Kommunister? Får de betalt och i så fall av vem? Kanske staten. Staten betalar många människor.

Hoppas på sol imorgon. Då ska jag fota med min nya kamera. Synd att mitt favoritmotiv är på väg till andra sidan jorden.

Ny får vi ta en Dylan. Ibland får han en faktiskt på bra humör.

This one goes out to you sugar berry, where ever you might be.


Henrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar