tisdag 17 november 2009

Love boat

Jag har varit på kryssning. En sådan där båttripp folk åker på för den trevliga atmosfären och den salta havsluften. NOT! Svenne och hans banan åker av samma anledning som gotlänningar åker till fastlandet. Supa, k....a och åka hiss.

Anledningen till min och mitt gängs närvaro på båten var dock att fira Lisa, Lina och Malin på deras 30-årsdagar och det gjorde vi ordentligt. 57 pers uppdelade i åtta lag i en tävling som gick ut på att hitta finskspråkiga, viking line-medlemmar och mumuntroll på båten men allt vi fann var räkor i buffén och en fisk-svensk transvestit och hans/hennes holländska fetishpartner.

Sedan fortsatte all som vanligt med dans till tidiga morgontimmen. Behöver jag säga att resan hem var betydligt lugnare än dit.

Hört i baren:
"Grabbar, detta är inte stan detta. Är man på semester ska det vara billigt!"
"Så mycket sprit ni köper! -Ja vi vet hur man roar sig!"

Avslutar med anledningen till vår beef med DJ:n. Han vägrade hårdnackat att spela denna låt och för att bli av med oss en gång för alla bröt han helt sonika skivan mitt itu. Låter den inte lite som Rap das armas?


Inte för att det gjorde mig så mycket att bomma den. Skaplig slakt av Outfield.

/Mac

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar