tisdag 9 juni 2009

Framåt är bakåt och bakåt är fel



* Bruce "The Boss" Springsteen - Stockholm Stadion 4 juni 2009
Det regnade konstant från att vi ställde oss i den för kvällen bisarrt långa kön, tills dess att jag klev in genom porten på Svartensgatan 7 dryga tre timmar senare.. Detta gjorde så klart sitt till inramningen, och likt en brasa i skogen vid detta väder tog sig inte riktigt konserten förrän efter bra tags uppvärmning. Vid The Ghost of Tom Joad började det glöda ordentligt och under sax-solot i I´m Goin' down så tog det fyr! Det var dock ingen fara för skogsbrand och väl framme vid en krystad Twist and Shout så hackade de flesta takten med tänderna istället för uppsträckta armar.

Slutbetyg: 2 av 5
Lika mycket som förra årets vansinnes-race på Ullevi var 5 av 5 var detta helt enkelt inte lika bra, inte bara pga vädret

Bäst:
+Clarence Clemons - Han är kung.
+I´m goin' down - 25 gammal rökare som är bättre än någonsin..

Sämst:
-Vädret
-Alla utdragna gitarr-skorr-avslutningar på låtarna
-Outlaw Pete - På tok för seg där i regnet

Setlist:
Idas Sommarvisa (Nils solo)
Who'll Stop the Rain?
Badlands
My Lucky Day
Prove It All Night
Outlaw Pete
Out in the Street
Working on a Dream
Seeds
Johnny 99
The Ghost of Tom Joad
Raise Your Hand
I'm Goin' Down
Cadillac Ranch
Because the Night
Wild Thing
Waitin' on a Sunny Day
The Promised Land
The Wrestler
Kingdom of Days
Lonesome Day
The Rising
Born to Run
* * *
Hard Times
Bobby Jean
Land of Hope and Dreams
American Land
Glory Days
Twist and Shout
Dancing in the Dark


* Schweiz var allt som jag hade trott; vackert, dyrt och punktligt. Nått djävulskt!
Den enda musikinfluens jag fick med mig hem var det här spektaklet (föredras på rökig sunk-klubb med dunkelt ljus och kopiöst hög volym) Moscow never sleeps. Tillgänglig på Youtube med en fräsch och nytänkande video! Eller hur Emelie?

* Värt att vi inte har sålt vår blogg-själ för pengar så att vi slipper reklam för medicin mot analklåda och hemorrojder på vår sida!

* Det blir Kanonerz feat. Månsson imorgon på Quizen! Det är nu officiellt och som ni förstår gör vi som Sverige i matchen mot Danmark - går för vinst!

* Lördag kväll är det (för ni som helt ofattbart inte skulle ha snappat upp det än) som sagt världspremiär för Kanonerz som dansband! Röd matta? Autografer? Ruttna tomater? Gud vet vad som väntar oss...

Avslutar med en inspirerat musiktips på franska! Varsågoda - Pink Martini! (Jag har alltså INGEN aning om vad de sjunger om)

2 kommentarer:

  1. Jag visste inte att Ryssland har en egen Alizee! Hoppas du inte gillar Heineken-reklamen också.

    Skönheternas 3e medlem heter också Månsson :)Hett tips är ju att vår är både bättre och snyggare än er..

    SvaraRadera
  2. Jag vill inte jobba
    Jag vill inte äta
    Jag vill bara glömma
    och sedan röker jag

    Så franskt!

    SvaraRadera