söndag 26 april 2009

Helgen v17:2

Tillslut lyckades jag tråckla mig in på Eldkvarns konsert trots att jag missat att köpa biljett, och tur var väl det! M väntade i baren med en kall öl och jag hann precis få en -tummen upp- av Sama som sett min desperat dystra min utanför fem minuter tidigare, innan bandet började med Bröllopsång 1&2: ihopsydda. Fantastiskt. Vilken glädje!

Det finns ett hur söder om midnatt, på skylten står Hunger Hotell...

En numera välkänd favorit (som dock kostade oss en pallplats i förra quizet) kom som extranummer; Alice. Vi log. Som vi log, Mackan och jag.

Resten av helgen spenderades för min del i Värnamo, där Harrys bjöd på ett stänkar-medley utan dess like! Beakta den här trion: Snap - Rythm is a dancer, Haddaway - What is love? och Dr. Alban med Sing hallelujah!
Tror ni vi dansade? Har påven en egen balkong?

Filma då! (Hmm kan vi sno några dans-steg månne?...)

/H

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Samma medley gick även varmt på förfesten i lördags. :) Harrys i Värnamo, kan det va nåt?

    SvaraRadera
  2. Mina höjdpunkter från konserten:
    1. Hank kom in (DSDMM)
    2. Bröllopssång 1&2 - allsång på första låten
    3. Söder om midnatt c/o himelen
    4. Ett finger till eller vad den nu hette.
    5. Att folk spontant stod upp efter Fulla för kärlekens skull och på så sätt protesterade mot arrangörsmissen att ha sittkonsert.

    SvaraRadera
  3. Svar på första tre orden i höjpunkt 4: DSDMM!

    SvaraRadera
  4. DSDMM =

    Dryga Små DansbandsMedlemmar borde Mogna?

    SvaraRadera