måndag 26 april 2010

Pop Culture - en sammanfattning

Kanonerz hade den stora lyckan att beskåda fyra band under helgens minifestival på Kulturkammaren i Norrköping, Sveriges kulturhuvudstad!

Kite
Moto Boy
Jonathan Johansson
Joel Alme

Kite får H&M uttala sig om för då satt jag och drack öl i Jurassic Park.

Moto Boy, när han inte kallar sig det - namne med den längste medlemmen i Kanonerz - kliver ensam ut på den lilla scenen som finns att tillgå och sjunger ut med sin bästa falsettröst. Vackert! Ackompanjerad endast av sin gitarr imponerar han väldigt på mig då gitarrfigurerna han bränner av inte är helt okomplicerade samtidigt som han sjunger vackert med en kraft som känns in i själen. Något likriktat material måhända, men det håller för 60 minuter konsert!

Skånepåg, svårmodig och med en fäbless för synt och gråbruna tröjor. Mitt första intryck av Jonathan Johansson med band. Musiken som sedan väller ut ur högtalarna med tilltalande volym visar sig vara fantastiskt bra. Killen har fattat hur man knåpar melodier med vemod som byggsten. Avslutningen med en Kate Bush-cover gör oss alla saliga och sätter punkt för fredagen på ett ypperligt sätt.

En mini-Bruce/Lundell. Glad är han och sjunger med en väldig inlevelse. Kanske inte riktigt min favorit men värt att beskåda en lördag kväll i goda vänners lag.

Avlutningsvis vill vi tipsa om nästa event, The Radio Dept spelar på Crescendo 7 maj!

Jag säger det igen, Norrköping - Sveriges kulturhuvudstad!

/Ozwaldo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar